donderdag 18 februari 2016

THAILAND - DEEL 5

Maandag 15 februari

Vandaag een betere dag. We zijn om ongeveer 08.30 uur gaan ontbijten. Laurence had een artikel gelezen over een jonge vrouw in Amerika die haar gewicht gehalveerd had in een jaar tijd. Een van haar rituelen in haar eetpatroon was iedere ochtend op haar nuchtere maag verse ananassap drinken. Dus nu start ik iedere ochtend met een bordje verse ananas. Dat is hier een vrucht die veel gebruikt wordt bij bijna iedere maaltijd , vooral bij het ontbijt gaan er vele schalen verse ananas doorheen, en Ik ben gek op ananas dus dat komt goed uit. Daarnaast heb ik besloten om meer eiwitten te eten, omdat ik daar goede resultaten mee had om af te vallen. Je zou denken dat ik me tijdens mijn vakantie hier niet druk om moet maken, maar alle beetjes helpen. Ik kan wel proberen om niet verder aan te komen tijdens deze periode. 

Hierna, het was ongeveer 09.30 uur, zijn we direct naar het zwembad in de tuin gegaan. Je haalt bij de tafel die aan de ingang staat je badlakens op, noteer in een schrift je kamernummer, naam en het aantal badlakens dat je meeneemt. Dan ga je op zoek naar een ligbed, die op een, voor jou, goede plek staat en installeer je daar. De zonneparasols zet je open en het genieten kan beginnen. Wij hadden een plekje uitgezocht aan de rand bij de muur waar constant stromend water langs liep, een soort waterval, die een heel rustgevend geluid gaf.


Laurence is een paar keer gaan zwemmen. Ik ben alleen een keer onder een van de buitendouche ’s gaan afkoelen, want het was behoorlijk warm, 31C zonder een zuchtje wind. Ik heb de meeste tijd in de schaduw van de parasol gezeten. Laurence ging op een gegeven moment wat te drinken (Jus d’Orange) gaan halen en dat was heel decadent. Hij kwam zonder iets terug en even na hem kwam een serveerster met een dienblaadje aan lopen met 2 glazen daarop waar ons drankje in zat. 






Een van de vele selfies door Laurence gemaakt





Om ongeveer 12.30 uur zijn we naar onze kamer gegaan. Lekker gaan douchen en ik ben even gaan rusten. Laurence is toch even een korte wandeling gaan maken om uit te vinden waar een Italiaans eethuis was en wat ze daar serveerden. We hadden namelijk al een paar dagen trek in pizza. Toen hij teug kwam had hij vruchtenijsjes meegebracht, beetje roomijsachtig met de smaak van de Doerian vrucht. Deze vrucht stinkt afschuwelijk en toen ik het ijsje uit de verpakking haalde rook je meteen deze lucht, maar toch viel het eten ervan niet tegen, Het was ook wel dorstlessend.
Afbeeldingsresultaat voor doerian
Doerian (foto van Internet)
Om ongeveer 18.00 uur zijn we naar het Italiaanse restaurant gegaan La Bocca genaamd. Het wordt door echte Italianen gerund, volgens mij 2 mannen. Maar in de bediening liepen ook mensen van de lokale bevolking. Wij hadden een goed Engels sprekende kelner. De menukaart bood veel keus en bij de lijst van de pizza’s stonden 4 soorten Calzone’s vermeld. Dit is een van onze favoriete pizza’s. Ik nam er een met ham, mozzarella en champignons. Laurence had er een met ham en aubergine vulling, en natuurlijk ook tomaat en kaas. We kregen ze geserveerd op grote houten borden. Fantastisch waren ze van smaak, maar dat kan ook komen doordat we er al een paar dagen naar uit hadden gekeken. Als nagerecht had ik cheesecake met een bolletje vanille-ijs en Laurence had een cappuccino.








Na het eten zijn we op ons gemak terug gewandeld naar het hotel en in de hal van gebouw 2 nog even zitten internetten. In deze hal zitten we eigenlijk nooit, terwijl onze kamer wel in gebouw 2 is. Hier is het allemaal erg op chinezen gericht, ze hebben hier hun eigen receptie en de hal zat dan ook vol met telefonerende en internettende chinezen. Wij waren een beetje een vreemde eend in de bijt.  Daarna ben ik gaan slapen en Laurence heeft nog film zitten kijken.


Op beide foto's staat Laurence bij de ingang van gebouw 2

Dinsdag 16 februari

Vandaag weer om 08.30 uur naar het ontbijt en onze gebruikelijke gerechten gegeten. 




Daarna om ongeveer 09.15 uur zijn we naar hetzelfde plekje in de zwembad tuin gegaan. Het was nu veel lekkerder, want ondanks dat het weer 31C was, er stond een beetje wind. Er waren zelfs wolken aan de lucht. Toen Laurence voor de 2de keer ging zwemmen ben ik met hem meegegaan. Het was heerlijk in het water, een beetje hangen aan de rand bij het buitenrestaurant en waar je zo naar het strand en de straat kan kijken.
We hadden van Duncan een Selfie-stick meegekregen

die natuurlijk uitgeprobeerd moest worden

zie resultaat

Bewolking

Aankondiging voor de regenbui
 Hier kon ik het lang volhouden. Het was ongeveer 12.15 uur toen we uit het zwembad kwamen. We zouden nog even opdrogen en daarna naar de kamer gaan. Opeens begon het te druppelen en dat ging steeds harder. Om 12.50 uur regende het en iedereen ging als een speer zich aankleden en naar binnen of bleef wachten onder de parasol opdat het misschien zo over zou gaan. 
Regendruppels op een tafeltje..

en in het zwembad

Natte straten..


Grauwe lucht en een verlaten strand
Helaas was dat niet het geval. Wij zijn terug gegaan naar de kamer om alle natte kleding uit te doen en even een lekkere douche te nemen. Hierna ben ik in slaap gevallen en is Laurence even weggegaan. Hij heeft ook nog in de hal zitten internetten, krant lezen en zo, want je wilt toch op de hoogte blijven van alles. Intussen was het opgehouden met regenen. Vanavond hebben we zoals gebruikelijk, om 19.00 uur, weer in het Sunset restaurant gegeten. Daarna zijn we een eindje over de boulevard gaan wandelen. 

Eerst waren we, net als vele anderen, op de stenen bank gaan zitten. Deze bank staat op de boulevard tegenover de ingang van ons hotel. Terwijl we hier zaten, zagen we een enorme kakkerlak. Natuurlijk moest ook dit beest mij weer hebben. Terwijl ik er naar keek, sprong hij omhoog op mijn been. Gelukkig had ik vanavond een lange broek aan, maar toch moest ik gillen. Een Russische man die naast me zat gebaarde meteen dat ik hem moest dood trappen, maar zelfs dat durfde ik niet, dus dat heeft Laurence gedaan. 



De kakkerlak


Natuurlijk weer een Selfie..
Hierna zijn we verder de boulevard afgewandeld en uiteindelijk door een brede straat weer terug naar het hotel, waar we nu via de achterkant terug kwamen. We hebben dus echt een rondje gelopen. Nadat we terug waren op onze kamer, heb ik de foto’s die we gemaakt hebben weer op mijn PC gezet. En ben ik mijn verhaal voor de blog gaan typen, zodat ik deze morgen weer kan plaatsen. Het is hier inmiddels 22.45 uur, dus ik hou het voor gezien, ga  mijn tanden poetsen e.d. en ga slapen. Laurence zit nog een film te kijken. De zenders Fox en Lotus Macau zenden best wel goede Engelstalige films uit die vrij recent zijn of die we gewoon nog niet gezien hebben.








Ook dit is Thailand......

 Voor nu zeg ik welterusten

Woensdag 17 februari


Vanochtend weer om 08.30 uur naar het ontbijt en daarna meteen naar de tuin met zwembad. Onze “vaste” plek was inmiddels al in gebruik genomen door andere gasten, maar vlak tegen het zwembad aan waren nog genoeg stoelen vrij. Het was goed vol te houden, want door de regenbui van gisteren en de lichte bewolking van vandaag voelde het wat koeler aan. We hebben het tot 13.00 uur vol gehouden met zonnen en zwemmen en foto's maken. Daarna zijn we gaan douchen en omkleden. 





















De mussen eten van wat er over is gebleven op de borden


Om 15.30 uur zijn we even een wandelingetje gaan maken. Bij een supermarkt hebben we lekker een ijsje gehaald. Daar hadden ze meer keus aan verpakt ijs dan hier in het hotel. Daarna hebben zijn we verder gelopen en hebben een overdekte markt bekeken waar ze vlees, vis en veel groenten en fruit verkochten. Op de terugweg hebben we een zonnehoedje voor mij gekocht. Bij dat kraampje zag Laurence een klein beeldje van een Boedha met olifantenkop. Dit hebben we ook meegenomen. 


Dit is de hindische godheid Ganesh
Wikipedia:
Ganesha (ook wel Ganesh of Ganapati Tantra) is in het pantheon van het hindoeĆÆsme de deva met het olifantenhoofd. Hij is de godvan kennis en wijsheid, neemt hindernissen weg en is de beschermheilige van reizigers. Zijn vahana, voertuig, is een muis of een rat genaamd Mashika. De Hindoes bidden tot Ganesha voor ze aan iets nieuws beginnen, zoals een nieuwe baan of wanneer ze verhuizen. Ganesha is de zoon van de god Shiva en de godin Parvati, die eigenlijk tezamen in de kosmogonie van het HindoeĆÆsme symbool staan voor de eenheid van alles. Daarbij staat Shiva voor het subjectieve bewuste en Parvati voor het energetische materiĆ«le.

Vanavond willen we eens bij het buitenrestaurant te gaan eten. We hebben wel wat lekkere gerechten op de kaart gezien. Om 18.00 uur gaan we daar naar toe, want om 20.00 uur willen we terug zijn op onze kamer. Er komt namelijk deel 2 van een Engelse film over een hotel in India op de TV. Een tijdje geleden hebben we deel 1 thuis gezien en die was zo leuk dat we dit vervolg niet willen missen.

 Groeten vanuit Thailand, Marian en Laurence. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten