maandag 28 augustus 2017

Drankjes voor platte buiken. . . .

Na een verdrietige tijd vanwege het plotselinge overlijden van mijn schoonmoeder pak ik nu de draad weer op om een bericht te posten. Vandaag wil ik het hebben over drankjes die je o.a. beloven dat je er een platte buik door krijgt. Doordat ik veel google, op Pinterest zit, foodblogs lees, kortom alles wat ik tegenkom op het gebied van eten en afvallen gretig tot mij neem, heb ik besloten om een verzameling van dit soort drankjes eens op een rijtje te zetten. Ik heb er een top 5 lijstje van gemaakt. Dit zijn de 5 die ik zeker ga proberen.

1. Kurkuma drankje:


  • 1 eetlepel kurkuma poeder
  • 1 - 2 cm geraspte verse gemberwortel of 1 theelepel gemberpoeder 
  • 1 citroen uitgeperst
Meng dit met 1 liter kokend water en laat afkoelen.
Voeg 1/4 theelepel zwarte peper toe voor een betere opname van de kurkuma in het lichaam
  • Optioneel: 1/2 theelepel kaneel

Bewaar het drankje in de koelkast en drink er 2 x per dag (ochtend en avond) een flink glas van.

Bron: Internet

Kurkuma:        Ontstekingsremmende eigenschappen, antioxidant
Gember:         Goed voor de spijsvertering, gaat maagklachten tegen, pijnstillend
Zwarte peper: Remt ontstekingen en pijn

2. Citroen, Peterselie, Selderij drank:


  • 3 citroenen
  • 1 kopje gesneden peterselie
  • 5 stukjes bleekselderij
  • 6 kopjes (bron)water


Doe het citroensap met de peterselie en de bleekselderij in de blender en meng het. Voeg het water toe en meng nogmaals goed. Bewaar in de koelkast.
Drink hier 3 x per dag een glas van gedurende 3 dagen. Vermijd zware maaltijden gedurende deze dagen. Herhaal het na 7 dagen nogmaals.
Eigenschappen: Reinigt je lever. 

3. Komkommer water:


  • 1 komkommer, geschild
  • 1 limoen
  • 1 cm geraspte verse gemberwortel
  • 12 blaadjes mint
  • 6 kopjes (bron)water


Snij de komkommer en limoen in schijfjes, en doe dit in een glazen fles ( of vat met kraantje) Voeg de gember, mint en het water toe. Meng goed. Laat dit een nacht overstaan in de koelkast. Drink gedurende de dag een glaasje komkommer water. De hoeveelheid is voor 1 dag.
Eigenschappen: vochtafdrijvend, voor het verkrijgen van een platte buik. 


Bron: Pinterest
P.S.: Deze heb ik al gemaakt en is lekker fris, zeker voor warme zomerdagen

4. Kaneeldrank:


  • 1/2 kaneelstokje
  • 1/2 citroen, uitgeperst
  • 1 eetlepel honing of appelazijn
  • 1 kopje water

Kook in een pannetje de kaneel in het water en laat het gedurende een paar minuten sudderen.  Laat afkoelen en voeg de overige ingrediĆ«nten toe. Drink een maand lang elke ochtend op de nuchtere maag een kopje. De hoeveelheid is voor een persoon per keer.
Eigenschappen: Verbrand buikvet

5. Rozemarijn met Grapefruit: 


  • 2 theelepels rozemarijn
  • 1/2 grapefruit, uitgeperst
  • 1 eetlepel honing
  • 1 kopje water


Doe de rozemarijn in een kopje met warm (kokend) water en laat 5 minuten trekken. Voeg de honing en het grapefruitsap toe.
Eigenschap: vet verbrandend

Zo dit was het voor vandaag. Ik hoop dat er voor jou ook iets bijzit.

Wat betreft mijn vermagerings resultaten is het sinds de afgelopen 2 weken een treurig resultaat. Maar er is toch een klein lichtpuntje. Ondanks dat ik mijn koolhydraatarm dieet niet heb gevolgd ben ik niet afgevallen, MAAR ook niet aan gekomen.

Morgen hou ik een relaxdag. Het wordt mooi weer, tropische temperaturen worden verwacht, dus tijd voor een dagje strand.

Bron: Facebook

Fijne dag,
Marian



Geen opmerkingen:

Een reactie posten